Proteïne shakes klaarmaken

Een eiwitshake of proteïne shake is een drankje wat veel eiwitten bevat. Sporters of mensen die willen afvallen maken gebruik van proteïne shakes. Eiwitten werken erg goed voor de opbouw van spieren, maar werken ook goed om af te vallen. Zo kan je het ontbijt vervangen door een eiwitshake. Deze shake bevat weinig calorieën en is daarom een goede start van de dag. Over de gehele dag wordt er vervolgens eiwitten afgegeven. Eiwitten hebben als voordeel dat ze langzaam verteerbaar zijn en ook een verzadigd gevoel afgeven. Na het drinken van een shake van 100 calorieën zal je de rest van de ochtend weinig trek ervaren. Daarnaast heb je er de hele dag profijt van, aangezien ze langzaam worden opgenomen. Kortom zitten er genoeg voordelen en redenen aan om proteïne shakes te drinken.

De bereiding

Het is goed om een eiwitshake te drinken na de training of bijvoorbeeld in de ochtend als ontbijtvervanger. Er zijn een aantal simpele stappen om een eiwitshake te bereiden. Als eerste stap is het natuurlijk noodzakelijk om eiwitpoeder te kopen. Dit kan online, maar ook bij fysieke winkels. Nadat je dit gedaan hebt, pak je een schep eiwitpoeder. Daarna kies je voor halfvolle melk, water of sojamelk. Halfvolle melk bevat ook eiwitten en bevorderen een langzame toevoer van eiwitten gedurende de dag. Als je doel echter is om af te vallen is het misschien beter om voor sojamelk te kiezen of water, aangezien dit minder calorieën bevat.

De 3e stap is ervoor zorgen dat die lekker smaakt. Eiwitpoeder kan je kopen in verschillende smaken, maar je kan zelf ook nog dingen toevoegen aan je shake. Naast eiwitten heeft je lichaam ook vitamines nodig. Je kan dus extra vitamines of mineralen toevoegen. Denk hierbij vooral aan fruit. Fruit bevat veel vitamines en mineralen en dit is een makkelijke manier om toch voldoende fruit binnen te krijgen. Kies voor banaan, aardbeien of bosbessen. Ook kan je eventueel groentes toevoegen, zoals spinazie, broccoli of komkommer. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om vlees of vis toe te voegen, maar ik neem aan dat niet iedereen dit ziet zitten. Het is misschien dat ook beter om het te beperken tot fruit en eventueel groenten. Een proteïne shake moet ongeveer 25 tot 30 gram eiwit bevatten. In de meeste gevallen is dit 1 of 2 schepjes. Meng dit vervolgens met 200 milliliter water of melk. Echter kan je het ook met fruitsap mengen. De laatste stap is alles mengen in een blender, zodat alles vloeibaar is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *